ZETOR chystá nový traktor Řady 6.

Je označován jako nová vlajková loď českého výrobce traktorů. Nastavuje nový směr vývoje a montáže jeho budoucích produktů. Nový Zetor Řady 6 je silnější a modernější. Prototyp má za sebou ostrou zkoušku v terénu. Model už byl představen na veletrzích. Se zahájením výroby a prodejem se počítá ještě letos.

Zbrusu nový Zetor Řady 6 je žhavou novinkou českého výrobce traktorů Zetor Tractors pro letošní rok.

Traktory Zetor Řady 6 budou podle webu výrobce vybaveny čtyřválcovými motory Deutz 4.1 s maximálním výkonem 171 HP při 1 900 otáčkách za minutu. Zdvihový objem činí 4,1 litru, přičemž emisní norma Stage V je zajištěna systémy SCR, DPF a externí recirkulací spalin. Motory disponují vstřikováním Common Rail, jedním turbodmychadlem a možností nastavení konstantních otáček ve dvou úrovních.

Nabízí výkonný hydraulický systém

Traktor Nabídne výkonný hydraulický systém s axiálním pístovým čerpadlem. Díky tomu bude podle webu Agroportal24h mít zadní tříbodový závěs nosnost až 7,2 tuny a přední TBZ zvládne 3,5 tuny.

Traktor bude standardně vybaven čtyřmi mechanicky ovládanými zadními hydraulickými okruhy a v případě potřeby dvěma předními přídavnými okruhy. Novinkou je vylepšený vývodový hřídel s volitelnými otáčkami, jehož elektrohydraulická spojka umožní nastavení podle aktuálního zatížení.

Nová převodovka umožňuje plynulé řazení pod zatížením

‌Nová převodovka ZF TPT 16 Powershift umožňuje plynulé řazení pod zatížením. K základním pěti stupňům vpřed a třem vzad přidává šestistupňový násobič pro pohyb vpřed a třístupňový násobič pro couvání. Se započtením plazivých rychlosti bude celkem k dispozici 54 převodových stupňů vpřed a 27 vzad, přičemž maximální rychlost traktoru dosáhne 40 kilometrů v hodině.

Portál Zetor uvádí, že řazení hlavních převodových stupňů probíhá manuálně přes řadicí páku, zatímco násobič a reverzace jsou ovládány elektrohydraulicky.

Robustnější konstrukce převodovky navíc umožní zvýšit zatížení zadní nápravy na 8,5 tuny a celková hmotnost traktoru bude 11,5 tuny. K dispozici bude také systém Smart Braking, který umožní ovládat rozjezd a zastavení traktoru pouhým sešlápnutím brzdového pedálu.

„Tento systém je obzvlášť efektivní při práci s čelním nakladačem,“ píše se na webu Zetor.

Maximální pohodlí v kabině

Kabina stroje má hned celou řadu inovací. O její odpružení se postarají kapalinové tlumiče a vinuté pružiny. Připočteme-li se k tomu odpružená přední nápravu, může se obsluha těšit na maximální pohodlí, které navíc umocní klimatizace, rádio, výklopná zadní boční okénka pro větrání a další prvky.

Středový sloupek je nastavitelný ve dvou směrech, k dispozici je nová loketní opěrka s ergonomicky uspořádanými ovládacími prvky a 24palcový dotykový monitor, který slouží pro nastavení traktoru a ovládání funkcí.

Přetlakové provedení kabiny minimalizuje průnik prachu a aerosolů, což umožňuje využití traktoru i při práci s postřikovačem. Nový typ je připraven na chytré zemědělství.

Představení na veletrzích

Světovou premiéru zažil prototyp traktoru Zetor Řady 6 loni v dubnu na brněnském výstavišti při veletrhu Techagro 2024. Kromě prototypu tam byly k vidění aktuálně nabízené modely Proxima, Forttera, Major nebo Compax.

Dalším veletrhem, kde se novic mezi traktory představil, byl AGROmashEXPO v maďarské Budapešti, kde byl k vidění ve dnech 22. až 25. ledna letošního roku.

Představilo se zde 200 vystavovatelů z 15 zemí a cestu si na zemědělský veletrh našlo 30 000 návštěvníků.

„Vyjádřeno čísly, letošní 43. ročník AGROmashEXPO byl největší a nejkomplexnější zemědělskou akcí v zemi, která představila mnoho inovativních produktů a služeb z minulosti i současnosti. Na základě zpětné vazby od vystavovatelů byl AGROmashEXPO 2025 jednoznačně úspěšný,“ píše se na webu maďarského veletrhu.

Ostrá zkouška na poli

Když se Zetor ozval s nabídkou testování nově vyvíjené Řady 6, farmář Tomáš Srnec neváhal. „Chtěli jsme být u toho, protože každý nový model Zetoru vždycky znamenal posun dopředu,“ řekl.

První dojmy a zkušenosti

Řadu 6 farmář testoval od léta a konstatoval, že to je opravdu velký skok dopředu. „Je to moderní stroj s řadou automatických režimů, do kterých člověk nemusí zasahovat a traktor se sám nastaví na konkrétní práci, nebo pro konkrétní podmínky terénu. Za mě Řada 6 srovnala krok s prémiovou konkurencí,“ řekl farmář.

Zetor Řada 6 se podle něj osvědčila nejen v dopravě, kdy s 14tunovým tandemovým návěsem zvládl desítky hodin převozu při sklizních. Na podzim jej zase farmář nasadil do diskování s váhově těžkým čtyřmetrovým podmítačem Kuhn.

Dalším testem bylo podrývání s kombinovaným podrývákem od Lemkenu, který má 11 slupic, 3 metry pracovní šířku a kombinuje i diskové a drobící válce. Pracovní hloubka soupravy byla 35 centimetrů, místy dosahovala i 40 centimetrů.

„Tlak a odpor při podrývání byly vysoké, ale traktor to zvládl bez problémů,“ prozradil farmář s tím, že v rámci diskování a podrývání zpracovala Zetor Řady 6 na farmě zhruba 70 hektarů půdy.

Prototyp nového Zetoru Řady 6 zažil po laboratorních testech také ostrou zatěžkávací zkoušku přímo na poli. A to na farmě rodiny Srncových v Jihomoravském kraji.

Nejnáročnější zkouškou bylo nasazení na zaorávání sedmiletého porostu vojtěšky na výměře 10 hektarů. Tady byl farmář Tomáš Srnec překvapený, jak si stroj poradil s tak těžkými podmínkami v agregaci s pětiradličným obracecím pluhem Kverneland.

„Ano, jezdili jsme při práci rychlostí 3 až 5 kilometrů v hodině, ale to bylo kvůli podmínkám, ne kvůli traktoru,“ svěřil se na portálu Zetor Tomáš Srnec.

Zajímavostí pak byla skutečnost, kdy Zetor Řady 6 na farmě otestovali na specifickém podmáčeném pozemku při podrývání, kde se jim v minulosti například zahrabal Zetor Forterra HD 150 až na převodovku. Prototyp nového traktoru 6 však uspěl.

„Místem projel několikrát absolutně bez problémů, a to i díky možnosti použít uzávěrku diferenciálu,“ pochvaloval si farmář.

Komfort obsluhy a snadná údržba

Ovládání je podle něj promyšlené, vše je po ruce.

„Velký 24palcový monitor je přehledný, což ocenil i můj 70letý otec,“ řekl dále Srnec s tím, že chladiče a mazací body jsou snadno přístupné, a regenerace DPF probíhá zcela automaticky.

„Pohodlí je na úplně jiné úrovni, odpružení kabiny i nápravy je fakt perfektní. Je to neuvěřitelně pohodlné pro obsluhu, stroj má plynulý chod a přechody mezi rychlostmi probíhají bez cukání,“ uzavřel Srnec.

Výsledky testování a plány na budoucnost

Portál Zetor informuje o tom, že existují celkem dva prototypy Zetoru Řady 6 které během roku prošly testováním u farmářů v Česku a v Německu. Oba stroje odpracovaly na polích více než 1 000 motohodin. Jen v České republice traktor zvládl za rok přes 800 motohodin při různých činnostech, od dopravy při žních a silážích, přes orbu, diskování, podrývání a další úpravu půdy, ale také v různých klimatických podmínkách, v mrazech i letních parnech. Prodej a výroba nového modelu Řady 6 jsou plánovány na rok 2025.

Fotografie

Zpět

Proč nakoupit u nás

  • produkty reálně skladem

  • odesíláme v den objednání

  • neskladové následující pracovní den

  • jsme autorizovaný prodejce Zetor


Vaše dotazy zodpoví: 

Petra Knapiková

Napište nám